چگونکی تعویض یا ارجاع سفارش:

 

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان گرامی، همیشه از دغدغه و الویت‏‌های فروشگاه آروین بناپاد بوده است، لذا فروشگاه می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در سامانه فروشگاه آروین بناپاد، تمامی محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی بوده بعد از طی مراحل بازرسی و نظارت تحویل مراکز ارسال بار میگردند، شایان ذکر است در برخی موارد ممکن از اقلامی بصورت هدیه برای کاربران ارسال گردیده و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شده باشد، اینگونه محصولات مشمول گارانتی و ضمانت تعویض یا مرجوع شدن نمیباشند.

خواهشمندیم توجه داشته باشید: باز کردن جعبه و نصب محصولاتی که الزاما میبایست توسط نصاب شرکت سازنده محصول راه اندازی شوند (مانند سیستمهای الکترونیکی، اعلام حریق، انواع ردیاب GPS خودرو و نظیر آن) تنها باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با شرکت تولیدی مربوطه یا مدیریت این فروشگاه تماس حاصل فرمایید، در غیر  این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت

  در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یاهدیه یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود نخواهد داشت و در صورت درخواست مشتری جهت هرگونه تغییر، موجب ابطال کد تخفیف یا ووچر خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.

 

شرایط بازگرداندن کالا

 اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:

۱- اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا یکروز کاری پس از دریافت کالا، به فروشگاه آروین بناپاد اطلاع داده شود.

۲- ضروری است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری گردد( استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که محصول در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه آروین بناپاد بازگردانده شود).

۳- برچسب زدن، نصب اتیکت، یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را باطل مینماید.

۴- این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه محصول و…) که در اثر استفاده نادرست کاربر از محصول ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نا صحیح پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر متعارف و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود.

 

مغایرت:

  اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:

۱- وجود مغایرت، باید حداکثر طی یکروز کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش فروشگاه آروین بناپاد از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.

۲- چنانچه مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

۳- عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.

۴- چنانچه امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اولیه، اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

۵- در صورتیکه امکان تشخیص مغایرت محصول، تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، ضروری است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن یا معدم کردن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه آروین بناپاد مرجوع گردد. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. 

 

انصراف مشتری از خرید:

۱- انصراف از خرید و درخواست ارجاع محصول به سفارشی تعلق میگیرد که بسته بندی آن باز نشده باشد . هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه، پلمپ، و حتی چسب بسته بندی و نایلن امکان مرجوع کردن را از بین میبرد حتی اگه هیچ استفاده و بهره برداری از محصول نگردیده باشد.

۲- از آنجا که فروشگاه آروین بناپاد یک وب ‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌ کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود).

۳- اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به مدیریت فروشگاه آروین بناپاد (راه ارتباطی مندرج در صفحه تماس با ما ) اطلاع داده شود.

۴- اگر پس از دریافت سفارش، مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا یکروز کاری‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.

۵- با استناد موارد فوق در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بسته بندی محصول باز نشده  باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) بوده از آن استفاده نشده باشد، و به همراه تمام ملزومات و اقلام همراه، ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. بدیهی است هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

  • نکته مهم: در صورت انصراف از خرید، کلیه هزینه های مرتبط با ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود. 

 

 اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد:

۱- آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش فروشگاه آروین بناپاد اطلاع داده شود.

۲- با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است.

۳-  لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که محصول در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه آروین بناپاد بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

۴-  کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به فروشگاه آروین بناپاد ارسال شود.

۵- در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به فروشگاه آروین بناپاد بازگردانده شود.

 

 توجه:

۱- پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از  تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد فروشگاه آروین بناپاد باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت، این فروشگاه در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

۲-  اطلاعات مندرج در خصوص محصولات فروشگاه صرفاً برای اطلاع‌رسانی است و جنبه مشاوره قبل از خرید ندارد. خریدار باید قبل از استفاده، نسبت به کسب اطلاعات حرفه‌ای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند. همچنین، نظراتی که ممکن است برخی کاربران در خصوص کالا در وب‌سایت درج کرده باشند تجربه شخصی آنان است و برای آنها و فروشگاه آروین بناپاد مسئولیتی ایجاد نمی‌کند.

۳- فروشگاه آروین بناپاد مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بسته‌بندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.

۴- درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از این محصولات یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیت‌‌های آن بر عهده مشتری است و فروشگاه فروشگاه آروین بناپاد در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.

۵- در صورت وجود ایراد در کالایی که توسط پست تحویل داده شده است، مشتری موظف است همان روز نسبت به بازگرداندن آن اقدام کند. هرگونه  درخواستی از طرف مشتری  تنها پس از  تایید و اعلام نظر کارشناسان  این فروشگاه و کارشناسان شرکت تامین کننده  قابل پیگیری خواهد  بود.

۶- در صورت ارسال کالا توسط تحویل اکسپرس فروشگاه آروین بناپاد، لازم است مشتری در حضور مامور تحویل سفارش،  سلامت فیزیکی کالا را بررسی و در صورت وجود مشکل یا ایراد از تحویل گرفتن آن خودداری کند. بدیهی است که تحویل گرفتن کالا توسط مشتری به منزله تایید سلامت فیزیکی آن خواهد بود و در هیچ صورتی کالا مرجوع نخواهد شد.

 

 چگونگی مرجوع کردن سفارش:

۱- لطفاً قبل از هر اقدامی با استفاده از شماره های مندرج در صفحه تماس با ما، با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس گرفته  از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش فروشگاه آروین بناپاد جداً خودداری کنید.

۲- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی و… به همراه  کالای اصلی ارسال شود.

۳- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید).

۴- عکس و تصویری از رسید باربری یا پستی تهیه و به آدرس  الکترونیکی این فروشگاه ارسال فرمایید،‌ همچنین اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

۵- متمنی است حتی المقدور برای بازگرداندن کالا از سریع ترین روش ممکن استفاده بفرمایید، لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا تماما به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. 

۶- اگر ساکن شهر مقدس قـم هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با فروشگاه آروین بناپاد تماس بگیرید.

۷- از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

بازگرداندن سفارش: سفارشات مرجوعی الزاما به نشانی مندرج در صفحه تماس باما، ارسال گردد.

 

 هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

۱- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه آروین بناپاد برسد، هزینه‌های ارسال به عهده فروشگاه آروین بناپاد است.

۲- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست  باید  همراه کالا  به شرکت فروشگاه آروین بناپاد ارسال شود.همچنین تصویری از رسید تهیه و به نشانی الکترونیکی این فروشگاه ارسال گردد.

۳- در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان فروشگاه آروین بناپاد، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

 روند رسیدگی به درخواست های مرجوع شده:

۱- کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه آروین بناپاد ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورت تایید ایراد و آسیب  فیزیکی توسط کارشناسان فروشگاه آروین بناپاد، در صورتی که فروشنده کالا فروشگاه آروین بناپاد باشد، کالا تعویض خواهد شد و مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگر جایگزین کند، ولی در صورتی که فروشنده، فروشگاه آروین بناپاد نباشد و این شرکت نقش واسطه را داشته باشد، امکان تعویض وجود ندارد و مبلغ به حساب مشتری مرجوع میشود.

۲- لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار فروشگاه است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد، فروشگاه آروین بناپاد بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب  کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، فروشگاه آروین بناپاد مابه التفاوت را صرفا به شماره حسابی که مشتری با ایمیلی که اقدام به ثبت نام نموده است واریز میکند.

۳- اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و فروشگاه آروین بناپاد در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

۴- پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشگاه آروین بناپاد، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد.

۵- کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و  کالاهای ارائه شده در سایت فروشگاه آروین بناپاد هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین ۷۲ ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

۶- از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

۷- ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش فروشگاه آروین بناپاد بر اساس عرف رایج معاملات الکترونیکی است.

 

خواهشمند است صرفا  از راههای ارتباطی در صفحه تماس با ما، استفاده فرمایید تا بهترین خدمت در کمترین زمان ممکن ارائه گردد.

 

با تشکر، مدیریت فروشگاه